Årgang 1990
Årgang 1991
Årgang 1992
Årgang 1993
Årgang 1994
Jernbanerelaterede annoncer for virksomheder, forretninger og privat er velkomne i Dansk Jernbane Klubs tidsskrift ”Jernbanen”, som udsendes til 2500 medlemmer af DJK, Veteranbaner, Jernbanemuseer, togoperatører, infrastrukturforvalter og andre jernbanevirksomheder.
Priserne er baseret på tilsendelse af reproklar (300 dpi, pdf‐format) eller umiddelbar scanningsbar færdigopsat annonce.
Såfremt redaktionen skal bearbejde en given annoncetekst og udføre layout m.m. tillægges kr. 500,‐
Gældende priser eksklusiv moms:
Andre størrelser kan også aftales, kontakt redaktionen.
Der ydes 10 % rabat ved tegning af to eller flere annoncer inden for et år.
Der ydes 20 % rabat ved tegning af tre fortløbende annoncer.
Ved flere tegning af flere bagside annoncer samtidig kan yderligere rabat aftales.
Faktura fremsendes snarest efter udgivelsen. Betalingsfrist normalt 30 dage, med mindre andet aftales med kassereren.
Deadlines:
Annoncer skal være redaktionen i hænde senest den 1. i ulige måneder. Deadlines til bladet kan ses her: Tidsskriftet Jernbanen
Annoncer skal sendes til
Jernbanen Nr. 1 - februar 2025 samt DJK regnskab for 2024.

Jernbanen Nr. 3 - juni 2025, samt særnummer af M bladet nr. 2 - Togsommer 2025

Jernbanen Nr. 4 - august 2025 samt M bladet Nr. 3 - 2025
I din postkasse i slutningen af oktober
Vi har klippet fra jernbanen nr 4-2024. Tekst og foto: Tommy O. Jensen
I efteråret 2022 fik jeg et af de familiære tilbud, man ikke rigtig kan afslå – nemlig både at være fotograf og musikinstrumentbærer i forbindelse med Kronborg Brassband’s deltagelse i musikfestivalen i Calella i Spanien. Hustruen spiller flygelhorn i bandet, og det er god kutyme, at ægtefællen også viser interesse, når sådan et arrangement skal gennemføres.
Held i held, så viste det sig, at hotellet, hvor vi skulle bo, lå klods op ad jernbanelinjen mellem Barcelona og Maçanet-Massanes, der på store afsnit løber langs kysten til det
Baleariske hav i den vestlige del af Middelhavet. Og hvorfor så ikke bruge nogle af fritimerne til at kigge på tog, på strækningen?
Nu er første etape, der omfatter banegårdsarealet i Aalborg, klar til at sætte i drift, og i slutningen of november skal også Nørresundby dirigeres fra Aalborg.
På bedste DSB-vis kan man med næsten minutpræcision på forhånd angive, hvornår der i morgen bliver skrevet jernbanehistorie i Nordjylland. Statsbanerne holder nemlig F- dag - F for fjernstyring og det sker efter en »køreplan lig dem, der findes for toggangen.
F-dagen begynder med at DSB efter et langvarigt tilløb på mere end 10 år - tager et ny kommandopost i brug på Aalborg Banegård. Kommandoposten ved Østre alle har stået tom i mange år, men hvor det lokale jernbaneorkester hidtil har haft øvelsesplads, er nu violinkasser og tuba hylstre nu skiftet ud med elektronik, og som erstatning for dirigentstokken er der indrettet kontrolpulte med blinkende lamper.
I løbet af i morgen skal kommandoposten overtage kontrollen med aIt togtrafik på banegårdens område. Senere - efter endnu nogle tilløb - skal samtlige DSB-anlæg på strækningen fra Hjørring til Randers fjernstyres fra kommandoposten i Aalborg.
Læs mere: Aalborg Station ibrugtager nyt fjernstyringssystem i 1972